طب سنتی ایران

طب سنتی و گیاهان دارویی

طب سنتی ایران

طب سنتی و گیاهان دارویی

طب سنتی ایران
پیش به سوی احیای طب اصیل ایرانی
سلامتی حق تمام ایرانیان است
آخرین مطالب
نویسندگان
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

امام صادق (ع):

خاک قبر امام حسین (ع) دارو و شفای هر بیماری است و چون برداشتی بگو به نام خدا، خداوند آن را روزی وسیع و علم سودمند و شفای هر بیماری قرار بده که تو بر هر چیز توانایی 

امام صادق(ع): پنیر و گردو و اگر با هم مصرف شوند در هر کدام از آن دو شفا است و اگر به تنهایی خورده شوند در هر یک درد است.

 

امام رضا (ع): مرض و بیماری برای مومن رحمت و وسیله پاک شدن اوست و برای کافر عذاب و نقمت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۱:۱۷
سید مهدی

 

 


در این مقاله سعی بر آن داریم تا با معرفی چند گیاه دارویی بهبودگر در زمینه بیماری ام اس با آثار درمانی و نحوه مصرف آنها آشنا شویم.

 

گیاهان دارویی

 

با وجود اینکه در جهان مدرن و پیشرفته امروزی تاکنون دارو و ماده موثر‌ی جهت درمان کامل و قطعی بیماری ام اس کشف نشده است اماعلم پزشکی توانسته در شناخت و تولید داروها و مواد موثره مرتبط با کاهش روند پیشرفت این بیماری گامهای بلندی بردارد. اکثر روش‌های درمانی توانسته‌اند به کاهش علائم این بیماری کمک کنند و به جهت همین ناامیدی از درمان قطعی این بیماری است که آمارها نشان داده اند که اکثر افراد مبتلا به بیماری ام اس در سراسر جهان به طب مکمل و جایگزین رو آورده‌اند. در این مقاله سعی بر آن داریم تا با معرفی چند گیاه دارویی بهبودگر در زمینه بیماری ام اس با آثار درمانی و نحوه مصرف آنها آشنا شویم. لازم به ذکر است که همیشه پیش از استعمال این سری گیاهان دارویی، قبل از قطع استفاده از دارو و یا اضافه کردن یک درمان جدید برای رژیم درمانی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از گیاهان دارویی، مکمل‌ها و درمان‌های جایگزین هنگامی که در زمان و به روش صحیح مصرف نگردند و یا به تداخلات دارویی آنها توجهی نگردد می‌توانند عوارض شدید و غیر قابل برگشتی را به‌دنبال داشته باشند .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۲ ، ۰۱:۱۵
سید مهدی

آشنایی با خواص شقاقل

 


این گیاه در کتب فارسی با نام‌های هویج وحشی، هشفیفل، اشقاقل، هشقیقل، ششقاقل گزبری، ریشه گزبری، زردک ریگی و شقاقل آمده است.

 

شقاقل

 

به فرانسوی Panais cujtiv e , Panais، نوع مزروع آن و Panais checacul نوع صحرایی آن و به انگلیسی نوع مزروع آن را Parsnip و نوع وحشی آن را Wild Parsnip  گویند.

شقاقل گیاهی است دو ساله شکل ظاهری آن شبیه گیاه هویج، برگ‌های آن دارای بریدگی و در عین حال دندانه‌دار، ساقه‌های آن گوشه‌دار است.

 

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۲۴
سید مهدی

قدومه شیرازى گیاهى است یک ساله به بلندى ۱۰-۵ سانتى متر، شاخه هاى آن از قسمت پایینى گیاه منشعب شده و انشعابات به صورت افراشته و بسیار شکننده هستند. برگ آن کشیده- قاشقى، داراى نوک کند، دندانه هاى کوتاه در نصفه بالایى برگ. دمبرگ پوشیده از کر ک ها و پرزهاى ستاره اى است. میوه از نوع خورجینک، تخم مرغى پهن نوک دار، بدون کرک داراى بال و در حالت رسیدن قرمزرنگ است. دانه ها بخش دارویى گیاه را تشکیل مى دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۲ ، ۰۱:۰۶
سید مهدی

ابزار وبمستر