طب سنتی ایران

طب سنتی و گیاهان دارویی

طب سنتی ایران

طب سنتی و گیاهان دارویی

طب سنتی ایران
پیش به سوی احیای طب اصیل ایرانی
سلامتی حق تمام ایرانیان است
آخرین مطالب
نویسندگان
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

درمان سنگ کلیه

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹ ب.ظ

یک اصل کلی در رابطه با همه سنگ ها و جود دارد وان این است که فرد باید در 24 ساعت در سنین بالای 25 سال 8 لیوان آب آشامیدنی سالم و آبجوش ولرم استفاده کند . و چون در سن 25 سال به بعد حس تشنگ کم کم در انسان از بین می رود و فرد به علت مشغله فکری و فعالیت اجتماعی زیاد فراموش میکند آب بخورد و خیال می کند سایر نوشیدنی ها می تواند جای آب اشامیدنی را بگیرد در حالی که اصلا اینطور نیست. در روایات و احادیث آمده : بهترین نوشیدنی در دنیا و آخرت آب سالم است .

اسباب مستحبی که در پیشگیری و درمان : آب جوشده ولرم را آرام بخورد یعنی به شکل مکیدن بخورد . و اگر سریع بخورد باعث عدم تعادل معده و درد کبد می شود هر 6 ساعت 2 لیوان اب بخورد و یا می تواند از نی استفاده کند ویا می تواند از نی استفاده کند و بتدریج آب بخورد .

در طب سنتی و مکمل از سنگ شکنی ها طبیعی استفاده می شود .1- خوردن سیاهدانه 1قاشق همراه با عسل که سنگ ها کلیه و مثانه را خرد می کنند.

2- هل دهنده های طبیعی مثل عرق خارشتر ی (بصورت جوشانده و دم کرده ) - کاکل ذرت ، دم گیلاس ،حتی معجونی از این سه مورد را می توان استفاده کرد اگر نوع دقیق ان باشد یک استکان و اگر نوع غلیظ ان باشد نصف استکان .

3: قطره سنگ کل : ولی باید به صورت نوسانی بخورند یعنی روز اول 30 قطره با یک لیوان آب ، و روزدوم 35 قطره به همین ترتیب5 قطره ، قطره باید اضافه کرد تا به 60 قطر برسد و دوباره 5 قطره 5 قطره باید مقدار آن راکم کنید . این کار به شکسته شدن سنگ کلیه و مثانه کمک میکند و در مقیاس های کوچک قابل دفع می باشد .

در خوراکی ها خربزه شیرین و رسیده بسیار ادرار آور است .اگر فرد هم سنگ کلیه دارد وهم تورم پروستات می تواند یک قاچ خربزه رابا پست آن بجود و تأثیر آن را قرص های شیمیایی بسیار بیشتر است .اگرخورن خربزه با پوست آن برایتان سخت است میتوانید آن را در مخلوط کن بریزید تا خوردنش برایتان آسان شود.

 برگرفته از دستورات طبی ایت ا... ضیایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ابزار وبمستر