طب سنتی ایران

طب سنتی و گیاهان دارویی

طب سنتی ایران

طب سنتی و گیاهان دارویی

طب سنتی ایران
پیش به سوی احیای طب اصیل ایرانی
سلامتی حق تمام ایرانیان است
آخرین مطالب
نویسندگان
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

عرق کاسنی و خواص ان

دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲ ق.ظ


گر حرارت و التهاب بدنتان زیاد شده است ،اگراحساس رخوت و سستی می کنید و اگر رنگ تان زردچوبه ای شده است ، به یقین کبدتان نیاز به دوستی مهربان همچون عرق کاسنی دارد. پس حتما این مطلب را بخوانید.

در کشور ما ایران، از زمان های قدیم تا به امروز از قسمت های مختلف گیاه کاسنی و عرق آن به عنوان تصفیه کننده خون و شستشودهنده کبد بسیار استفاده می شود. کاسنی صحرایی یا وحشی در اوایل بهار در کنار جویبار یا در میان سبزه زار می روید. در گذشته مقداری عرق کاسنی را درون شربت سکنجبین می ریختند و به همراه کاهو میل می کردند. این عرق بسیار خنک کننده، صفرابر، جلادهنده کبد و مسکن حرارت بدن است. اگرچه طعم تلخ و خوشایندی ندارد اما دوست خوب کبد است. کبد عضو سم زدای بدن بوده و بیش از ۵۰۰ کارکرد حیاتی دارد. تفکیک مواد مغذی از مواد زاید، سم زدایی، تجزیه مواد شیمیایی، انهدام میکروب ها، تنظیم هورمون ها، سوخت و ساز چربی ها، پروتئین ها و قندها، دفع اوره و ... از وظایف کبد است. در واقع هر چیزی که می خوریم، می آشامیم، تنفس می کنیم یا با پوستمان تماس می یابد سرانجام به کبدمان می رسد.

 


حال اگر این عضو دچار مشکل شود، علائمی چون زردی پوست، خستگی مفرط، التهاب بدن، عطش، چربی خون بالا و... عارض می شود. بنابراین اگر می خواهید کبدتان را از تنبلی نجات دهید عرق کاسنی بنوشید.


این عرق در نوسازی سلول های کبد نقش برجسته ای دارد. چربی های مازاد کبد و رادیکال های آزاد مضر را خنثی و خون را تصفیه می کند. عرق کاسنی ملین و ادرارآور خوبی بوده و با خروج سموم از بدن التهاب بدن، تب های صفراوی، یرقان و زردی ناشی از گرمی را رفع، کیسه صفرا، کلیه و مثانه را از سنگ پاک، التهاب معده را برطرف، اسید کلریدریک معده را تحریک و اشتها را زیاد می کند. هر چه این عرق تلخ تر باشد خواص بیشتری داشته و در التیام امراض کبدی موثرتر است.

 

برای مبتلایان به نقرس و هپاتیت مفید و بدن را در برابر بیماری های عفونی ایمن می سازد. این عرق سرشار از ویتامین C بوده و نوع وحشی آن فسفر و آهن گیاهی دارد. عرق کاسنی با تقویت کبد، رنگ پوست را روشن، بیماری های مزمن پوستی بخصوص اگزما را التیام، رسوبات ادراری و جوش های ناشی از گرمی غذاها را رفع کرده و بهترین دارو برای افزایش نیروی جنسی است. به دلیل آنکه این عرق روی کبد اثری نیکو دارد این عضو می تواند به تنظیم هورمون ها پرداخته و در افزایش قدرت باروری نطفه و تنظیم و تقسیم کروموزوم های نر و ماده تاثیرگذار باشد.

 

 

عرق کاسنی زمانی بهترین اثر درمانی را دارد که به اصطلاح دوآتشه و استاندارد باشد. هر چقدر آب به کاررفته در تهیه این عرق بیشتر باشد اثر گذاری آن ضعیف تر خواهد بود. در مورد میزان و نحوه مصرف عرقیات از متخصصان این امر کمک بگیرید. برای برخورداری از حداکثر اثر درمانی عرقیات آنها را به طور مرتب استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ابزار وبمستر